© SOŠ obchodu a služieb, Nová Baňa 2010 O nás Stredná odborná škola sa nachádza v centre mesta  Nová Baňa. Mesto leží v malebnom prostredí  stredného Pohronia na styku pohorí Pohronský Inovec  a Štiavnické vrchy. Dominantným pohorím tejto oblasti  je Pohronský Inovec (901 m n. m.), ktorý sa  rozprestiera medzi Tríbečom a Štiavnickými vrchmi.  Nadmorská výška mesta je 221 m n. m.. Podnebie v  tejto oblasti možno charakterizovať ako mierne teplé.  Kataster mesta je veľmi rozsiahly, pretože k nemu patrí aj niekoľko osád a má aj veľký počet pomerne  rozľahlých chotárnych častí. Vzhľadom na svoju  polohu je Nová Baňa a jej okolie ideálnym prostredím  pre turistiku a šport. Krásna prírodná scenéria a okolité  lesy lákajú v lete milovníkov pokoja a ticha. Vodná  nádrž Tajch a kúpalisko poskytujú možnosť oddychu  pri vode.  Pre turistov je k dispozícii niekoľko značkovaných  turistických trás a náučný chodník Vojšín. Trasa  chodníka vedie prevažne lesným prostredím,  prekonáva výškový rozdiel 350 m  a jeho dĺžka je 10.5  km. Má zriadených osem zastávok, ktoré informujú  návštevníkov o faune a flóre miestnej lokality.  Prostredie Novej Bane a okolia poskytuje veľmi dobré  podmienky pre cykloturistiku a v neposlednom rade aj  pre jazdenie na koni, ktoré ponúka niekoľko  chovateľov koní. 

Zväčšiť mapu
Z letných športov sú vytvorené dobré podmienky pre tenis, rybolov a vodné športy. V zimnom období sú tu vynikajúce možnosti pre  lyžovanie, ale aj pre zimnú turistiku na lyžiach. K dispozícii sú tri lyžiarske vleky:  ·Nová Baňa - "VOJŠÍN, dĺžka 380 m, kapacita 600 osôb/hod., upravené svahy, parkovisko. ·Malá Lehota - "HUBAČOV ŠTÁL", dĺžka 860 m, kapacita 900 osôb/hod., upravené svahy, parkovisko, skiservis, občerstvenie. ·Veľká Lehota - "DROZDOVO", dĺžka 600 m, kapacita 850 osôb/hod, upravené svahy, parkovisko, občerstvenie. Pre zimnú turistiku na lyžiach sú k dispozícii dve trasy dlhé 21 a 22 km. Región poskytuje široké možnosti ubytovania v  chatách a  súkromných penziónoch. Naša škola svojím vzdelávacím programom pripravuje odborných a kvalifikovaných zamestnancov v oblasti podnikania v obchode,  turistike a cestovnom ruchu a gastronomických služieb.  Na základe analýzy potrieb a požiadaviek trhu práce a analýzy práce školy sme identifikovali všetky pozitíva a negatíva školy, ktoré  nám signalizovali, čo všetko máme zmeniť, čo ponechať tak, aby náš výchovno-vzdelávací proces mal stále vyššiu a vyššiu  kvalitatívnu úroveň, identifikovali sme  množstvo zamestnaneckých príležitosti pre našich absolventov v rôznych gastronomických  zariadeniach. Môžu sa uplatniť v rôznych pracovných pozíciách ako kuchár, súkromný podnikateľ v oblasti cestovného ruchu a  spoločného stravovania. Ochota zamestnávateľov ich zamestnať po ukončení vzdelávacieho programu je viac než ústretová. Silné stránky školy:  *       záujem uchádzačov o štúdium (predpoklad naplnenia prvých ročníkov), *       komplexnosť školy a jej poloha (škola, stravovacie zariadenie, športový areál), *       kvalita a skúsenosť pedagogických zamestnancov, *       ďalšie vzdelávanie pedagogických zamestnancov, *      dobré vybavenie štandardných a odborných učební, kabinetov (učebne sú využívané v čase mimo vyučovania občanmi Novej Bane), *       zabezpečenie odborného výcviku vo svojich gastronomických prevádzkach a zmluvných gastronomických zariadeniach, *       vzdelávanie integrovaných žiakov, *       záujem podnikateľských subjektov o absolventov študijného odboru, *       poskytovanie služieb zákazníkom, *      záujem žiakov o získavanie jazykovej spôsobilosti hlavne v anglickom a nemeckom jazyku (záujem žiakov sa prejavuje v ich účasti na na letnej praxi študentov v zahraničí – Nemecko, Grécko, Kréta, Cyprus). Príležitosti školy:  *       uplatnenie absolventov školy v gastronomických zariadeniach v našom regióne, *       dobré uplatnenie našich absolventov v zahraničných gastronomických prevádzkach (kontakty sa vytvárajú počas žiackych stáži), *       otvorenie nových študijných odborov v odbore cestovného ruchu, *       ďalšie vzdelávanie učiteľov, *       zavádzanie vyučovacích metód, *       spolupráca so vzdelávacími inštitúciami, *       dobrá a funkčná spolupráca so zamestnávateľmi,